Listopad to świetny czas na testowanie rowerów szosowych. Wiatr (o prędkości co najmniej 25 km/h) i zacinający deszcz (minimum 30 mm/m2/24h) powodują, że każdy kilometr dzielący nas od domu wydaje się średnio o 11% dłuższy i 13% trudniejszy niż taki sam dystans pokonywany we wrześniu, a tym samym testy są o 12% bardziej obiektywne…

Wybaczcie, ale nie jestem w stanie ocenić, czy rower jest o 3 cz y o 5% bardziej aerodynamiczny niż inny. Jeśli ktoś oczekuje danych podanych w taki sposób, odsyłam do strony producenta, który zadbał o bardziej wymierne określenie przewag swojego szosowego cudeńka. Jak dla mnie, potwierdzeniem efektywności tego roweru jest to, że team NetApp Endura z Bartoszem Huzarskim używał tych rowerów m.in. w Tour de France 2014. Czyli da się na nim jeździć szybko. Pytanie tylko, czy jeśli nie masz na nogach aż tak grubych żył jak Bartosz (sprawdźcie n a FB, o czym piszę), skorzystasz z zaklętej w tym rowerze mocy? Akurat na to pytanie mogę Wam odpowiedzieć. Do testu zaprosiłem też Kubę, który żadnego wyścigowego roweru, czy to MTB, czy szosowego, się nie boi, oraz Konrada, naszego guru od wyczynowych rowerów na wąskich oponach. (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 1-2/2015

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.


Fuji Transonic 1.3
17 999 zł
Advanced Sports Europe www.advancedsports.eu
Współczynnik bB: 100 g za 246 zł
Rama: carbon C10 UHM
Rozmiary: XS/S, S, S/M, M, M/L, L, L/XL
Rozmiar testowany: 540 mm – M/L
Baza kół: 994 mm
Długość tylnego widelca: 410 mm
Długość górnej rury: 560 mm
Wysokość osi suportu: 270 mm
Wysokość kierownicy: 895/ 910 mm , mostek na +/- do tego 30 mm podkładek
Kąt główki ramy: 72.3°
Kąt rury podsiodłowej: 72.7°
Masa kompletnego roweru: 7320 g*
Masa ramy: 1140 g 1260 g (z łożyskami, 3 linka
Masa przedniego koła: 1195 g
Masa tylnego koła: 1585 g
Przedni widelec: Fuji Carbon FC-330 Monocouqe (406 g)
Koła: Oval Concepts 950
Opony: Vittoria Rubino Pro Slick 700x23C (223 g, dętka: 79 g)
Korby: Shimano Dura Ace FC-9000 52-36 z. (172.5 mm)
Łożyska suportu: Praxis WorksPress Fit (68 mm)
Kaseta: Shimano Dura Ace CS-9000 (11-25) 11 rz.
Łańcuch: Shimano Dura Ace CN-9000
Przerzutka przód: Shimano Dura Ace FD-9000
Przerzutka tył: Shimano Dura Ace RD-9000
Manetki: Shimano Dura Ace ST-9000
Hamulce: Shimano Dura Ace ST-9000 / BR-9010F
Kierownica: Oval Concepts R910 , 31.8x420 mm
Wspornik kierownicy: Oval Concepts 713 , 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8'' – 1i1i/2''
Wspornik siodełka: Transonic Aero , 360 mm
Siodełko: Oval Concepts R700
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-01-16

Autor: Tekst: Piotr Oleksy

Tagi: szosa, fuji

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory