Alma zawsze wywołuje efekt „WOW”. Ma unikalny kształt ramy, który czyni ją rozpoznawalną i pożądaną w stawce.



W rozmiarze M odległość pomiędzy kierownicą a siodełkiem wprawia w zakłopotanie. Górna rura jest naprawdę krótka, a kąt główki silnie odchylony od pionu i trudno się wyciągnąć. Niektórzy z naszych testerów nadrabiali wysunięciem siodła w tył. Zabieg ten zwiększa komfort jazdy, ale zmienia relację siedzenia i suportu, co może wpływać na styl pedałowania. Kąt podsiodłowy ma bowiem bardzo cenioną przez nas wartość 73° - wysunięcie siodełka w tył może go wypaczyć. Krótka górna rura (585 mm) i tylny widelec (430 mm), to przy wymienionych kątach objaw bardzo małego rozstawu osi. Wartość 1057 mm jest jedną z najmniejszych na rynku. Dodatkowo zwartość geometryczną ramy podkreśla (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 11-12/2014 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu


Orbea Alma H30
5 999 zł
Polsport www.roweryorbea.pl
Współczynnik bB: 100 g za 51 zł
Rama: aluminium, potrójnie cieniowane
Rozmiary: S-27.5”, M-27.5”, L-27.5”, M-29”, L-29”, XL-29”
Rozmiar testowany: M-27.5”- 450 mm
Baza kół: 1070 mm
Długość tylnego widelca: 425 mm
Długość górnej rury: 585 mm
Wysokość osi suportu: 322 mm
Wysokość kierownicy: 975 / 945 mm (mostek na plus/minus (+ 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 70.3 °
Kąt rury podsiodłowej: 73 °
Masa kompletnego roweru: 11 730 g*
Masa ramy: 1920 g
Masa przedniego koła: 1980 g
Masa tylnego koła: 2530 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Fox 32 Float CTD O/B Evolution Series (1771 g)
Piasty/Obręcze: Shimano HB/FM-M475 / Mavic XM119 Disc
Opony: Maxxis Ikon 27.5 X2.2” (569 g, dętka: 186 g)
Korby: Shimano SLX FC- M625 38-24 z. (170 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB51 (73 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG50 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M676
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M781
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Formula C1 , tarcze: Formula One Piece 180/160 mm
Kierownica: Orbea OC-II Flat , 31.8x700 mm
Wspornik kierownicy: Orbea OC-II , 90 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8” – 1i1/2”
Wspornik siodełka: Orbea OC-II , 27.2x400 mm
Siodełko: Selle Royal Seta S1
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-11-14

Autor: Tekst: Michał Urbankowski, foto: Piotr Staroń

Tagi: hardtail, Orbea

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra