Seria SE to nowość na nadchodzący sezon, przeznaczona do ostrzejszej jazdy w trudnych warunkach.

Wyróżnikiem Special Equipped oznacza się modele Cannondale ze specjalnym wyposażeniem, takim jak szersze opony, kierownice czy większy skok zawieszenia. Najfajniejsze jest to, że będzie można też kupić szosowego Synapse w wersji SE. Bez zawieszenia, ale inne cechy grupy zostaną w nim uwzględnione, o czym napiszemy wkrótce. Testowany tu Scalpel SE to wersja wyposażeniowa niezwykle udanego modelu do XC, który dzięki swojemu wybitnie sportowemu charakterowi szybko stał się hitem sprzedaży.


Jeździliśmy nią zarówno na trasie Pucharu Świata w Novym Meście jak i na ścieżkach usytuowanych w pobliżu rundy XC. Od wersji wyścigowej różni się opuszczaną sztycą, szerszą kierownicą (760 mm), czy grubszymi oponami (Maxxis Ardent zamiast Schwalbe Racing Ralph). Lefty ma w tym wypadku skok 120 mm, a ten w wahaczu powiększono do 11 5 mm. Co ciekawe, nie zmieniło to diametralnie charakteru roweru. Na podjazdach, podczas intensywnej jazdy, zawieszenie w marginalnym stopniu wpływa na efektywność. Zważyliśmy go i wyszło nam 12 520 g a więc całkiem nieźle. Pozwala to na sprawną jazdę pod górę, choć z pewnością nie tak dynamiczną jak na wyścigowej wersji Scalpel - Si. Za to na zjazdach SE otwiera znacznie szersze możliwości. Naszym zdaniem decyduje o tym głównie (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-09-06

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Cannondale

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWERY 2018

28 lat minęło – Yeti Ultimate

Odzież, akcesoria i dużo, dużo więcej!