Kiedy 2 lata temu w redakcji zagościł stalowy twentyniner Honzo, prawie każdy chciał się nim przejechać jeszcze raz.

Od zawsze podobne rowery pojawiały się na rynku, ale z wyjątkiem Wielkiej Brytaniii przechodziły bez większego echa.

Odkąd pojawiły się większe koła, hardtail z większym widelcem o większym skoku nareszcie zaczął mieć sens. Ersatz zawieszenia, wynikający z lepszych parametrów koła o większej średnicy, zaczął pasować do widelców o większym skoku.
Polski NS Bikes, specjalizujący się w grawitacyjnym segmencie, pokazał rower, który jeden z naszych bardzo doświadczonych testerów przywitał pytaniem: Tribute to Ritchey?
Choć Eccentric przypomina ortodoksyjnego krosowego ścigacza, to z filozofią Toma Ritcheya nie ma nic wspólnego. To stalowy rozbójnik, maszyna do agresywnej jazdy all-mountain, o czym na wstępie informuje 140-milimetrowy widelec i 75-centymetrowa kiera sprzęgnięta z 50-milimetrowym mostkiem.

Stal to w dzisiejszych czasach bardzo alternatywny, wręcz punkowy materiał do budowy ram rowerowych. NS używa jej właściwie od początku swojego istnienia, więc w przypadku Eccentrica surowiec nie dziwi. Rama jest wykonana bardzo solidnie i z pietyzmem. Dobór rurek, ładne gięcia i geometria potwierdzają ogromne doświadczenie naszych rodaków w tworzeniu stalowych ram (...)


Cały tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 8/2014 (gdzie kupić)
Kup e-wydanie

NS Bikes Eccentric
5 799 zł
7 Anna www.7anna.com.pl
Współczynnik bB: 100 g za 44 zł
Rama: stal cr-mo 4130 Tange
Rozmiary: M/16”, L/17.5”, XL/19.5”
Rozmiar testowany: 500 mm – XL
Baza kół: 1145 mm
Długość tylnego widelca: 420 mm
Długość górnej rury: 615 mm
Wysokość osi suportu: 315 mm
Wysokość kierownicy: 1010 mm (mostek na +/- w tym 10 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 67°
Kąt rury podsiodłowej: 73,8°
Masa kompletnego roweru: 13 190 g*
Masa ramy: 2750 g
Masa przedniego koła: 2050 g
Masa tylnego koła: 2560 g
Skok amortyzacji: 140 mm
Przedni widelec: X-Fusion Sweep R Air, stożkowa aluminiowa rura sterowa (1830 g)
Piasty: NS Bikes (osie 15 mm / 12 x142 mm)
Obręcze:: Jalco Disc DD 28
Opony: Maxxis Ardent 27.5x2.25” (769 g, dętka 190 mm)
Korby: SRAM X.5 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Truvativ GXP (73 mm)
Kaseta: SRAM PG-1030 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10 Silver
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M660-10
Przerzutka tył: SRAM X.7
Manetki: SRAM X.5
Hamulce: Avid Elixir 5 , tarcze:Avid G2CS 180/160 mm
Kierownica: NS Bikes Terra , 31,8x740 mm
Wspornik kierownicy: NS Bikes Quantum , 45 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8-1i1/2”
Wspornik siodełka: Octane One , 30,9x350 mm
Siodełko: Octane One Rocker
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-08-05

Autor: Tekst: Szymon Janik, foto: Piotr Staroń

Tagi: hardtail, stalowe, ns bikes, 27,5"

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach