Czarny, z masywnym przodem i czerwonymi elementami - przywodzi na myśl byka, którego monstrualne podobizny tak często można spotkać przy hiszpańskich drogach. Czerwone elementy w połączeniu z niekonwencjonalnym rozwiązaniem ramy przykuwają wzrok i podnoszą morale zawodnika. Bardzo sztywna rama daje pewność prowadzenia, dzięki czemu posłusznie wykonuje polecenia... umiejętnie kryjąc swoje niedoskonałości. Podium to rower, którego nie da się nie zauważyć. Teraz pozostaje tylko przełożyć to na wynik, bo w końcu oficjalna nazwa zobowiązuje.

Konstrukcja
Kiedyś węgiel kojarzył się głównie z opałem, dzisiaj stanowi podstawowy element budowy nowoczesnych rowerów i nie tylko. Materiały kompozytowe stają się bardziej popularne i dają ogromne możliwości projektantom oraz konstruktorom, a Hiszpanie wykorzystali to nad podziw skrzętnie. Masywna główka ramy kryjąca w sobie stery Onoff 1i1/8-1.5”, projektowana jako całość z mostkiem, przyciąga wzrok, stanowiąc ciekawe rozwiązanie. Sam mostek pozwala na regulację długości w zakresie 95-105 mm - niespotykane w klasycznych rowerach. Wysokość ustawienia kierownicy pozwala na modyfikowanie jej w przedziale +/- 5 mm. To odpowiednik dwóch podkładek pod mostkiem - mało. Rozwiązanie przypomina mimośród, tak więc nie możemy ustawić dwóch skrajnych wartości jednocześnie, np. maksymalnej długości i wysokości. Dla niskich zawodników zabieg regulacji mostka ma wymierny wpływ na pozycję, wraz ze wzrostem gabarytów traci na znaczeniu. Za to połączenie kompozytowej ramy i idealnie zintegrowanego węglowego wspornika wygląda bosko.

Po pełen artykuł zapraszamy do papierowego wydaniabikeBoard 3/2013 (gdzie kupić)

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia

Mondraker Podium Carbon Pro 29er
10 490 zł
Współczynnik bB: 100 g za 97 zł
Rama: Stealth Carbon IST System
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: M – 440 mm
Baza kół: 600 mm
Długość tylnego widelca: 440 mm
Długość górnej rury: 1098 mm
Wysokość osi suportu: 298 mm
Kąt główki ramy: 69,5°
Kąt rury podsiodłowej: 73,5°
Masa kompletnego roweru: 10 810 g *
Masa ramy: 1310 g (bez mostka IST System)
Masa przedniego koła: 1860 g
Masa tylnego koła: 2400 g
Skok amortyzacji: przód: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shock SID RL 29” Solo Air, aluminiowa, stożkowa rura sterowa, oś 15 mm (1590 g)
Koła: Easton EA70 XCT
Opony: Kenda Slant Six DTC 29x2.0” (800 g, dętka 180 g)
Korby: SRAM S1400 39-26 z. (170 mm)
Łożyska suportu: SRAM PressFit 30 (73 mm)
Kaseta: SRAM PG1050 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: SRAM PC1031
Przerzutka przód: SRAM X.7
Przerzutka tył: SRAM X.9
Manetki: SRAM X.7
Hamulce: Formula RX, tarcze: Formula One Peace 160 mm
Kierownica: Onoff Peak, 31.8x680 mm
Wspornik kierownicy: Mondraker IST 95-105 mm (masa: 272 g)
Łożyska sterów: Onoff 1i1/8-1.5”
Wspornik siodełka: Onoff Peak, 1.6x400 mm
Siodełko: Fi'zi:k Ardea
Pedały: -
* masa bez pedałów

Dodano: 2013-03-18

Autor: Tekst: Darek Górka

Tagi: 29", Mondraker

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory