Niebanalna konstrukcja i intrygujące już na pierwszy rzut oka kąty ramy zaciekawiły nas od pierwszego wejrzenia. W czasie testów przekonaliśmy się o dwoistości natury tego roweru. Oto jak ją opanowaliśmy.

Rama roweru powstała z hydroformowanych rurek ze stopu alu 7005, jest bardzo efektowna nie tylko ze względu na nowoczesne malowanie. Zbitka potężnej dolnej rury z bardzo filigranową górną jest zaskakująca i tchnie świeżością. Czterozawiasowe zawieszenie ma dość skomplikowany element przekazania sił na damper, ale dzięki temu udało się go sprytnie umieścić w środku ramy – zdradza to dobrze ustawiony środek ciężkości. Na tle porównywalnej cenowo konkurencji okazuje się w miarę lekka, a sam rower jest nawet lżejszy niż średnia, ale to tylko statystyka. Warto pamiętać, że lżejszych enduraków za takie pieniądze nie ma, a każdy kilogram mniej oznacza minimum 4000 zł większą metkę. Nie ma zatem co marudzić, zwłaszcza że testowaliśmy największy dostępny rozmiar 47 cm, w którym rower imponuje parametrami rozstawu osi i długości górnej rury. O nowoczesnym podejściu do geometrii enduro świadczy spora różnica pomiędzy parametrem reach a długością tylnego ogona oraz kąty – mały z przodu, duży pod siodełkiem. Wraz z zawieszeniem o skoku 150 mm tył/przód obsługiwanym przez produkty Magura (TS7/TS8) robi to znakomite wrażenie jeszcze przed zajęciem miejsca za kierownicą. Straight toczy się na kołach Mavic Crossride 27,5” i oponach Shwalbe Nobby Nic EVO 2,35”. Za napęd odpowiada sprawdzona grupa Shiamno XT w konfiguracji 1x11 (kaseta 11-42T). Napęd działa płynnie, szybciej niż konkurencji, a przełożenia są ciasne i pasują do sportowej jazdy, choć z koronką 34 z. na fajnej korbie Race Face wymagają (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2016

Możesz też kupić e-wydanie


Kreidler Straight 27.5” Alu 2.0 SHIMANO XT 1x11 ELECT
Cena: 15 699 zł
Taurus www.kreidler.pl

Rama: aluminium
Rozmiary: 43, 45, 47 cm
Masa kompletnego roweru: 14 080 g*
Masa ramy: 3870 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1960 g
Masa tylnego koła: 2490 g
Przedni widelec: Magura TS7 Elect, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1714 g)
Damper: Magura TS8 Elect (324 g)  Koła: Mavic Crossride (15 mm / 12x142 mm)
Opony: Schwalbe Nobby Nic EVO TLE 27.5x2.35” (738 g, dętka 142 g)
Korby: Race Face Turbine 34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41
Kaseta: Shimano XT CS-M8000 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG701-11
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: Shimano XT FD-M8000
Manetki: Shimano XT SL-M8000
Hamulce: Magura MT7, tarcze Magura Storm SL 180 mm
Kierownica: Promax HB-3498DB, 700 mm
Wspornik kierownicy: Promax DA-231, 60 mm
Łożyska sterów: Tange Seiki IS245 1i1//8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kind Shox eTen, 31,6x385 mm
Siodełko: Velo MTB VL14891, stalowe pręty
Pedały: -

*masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2016-05-24

Autor: Tekst: Kuba Świderski, foto: bikeBoard/ Miłosz Kędracki

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory