Najłatwiej powiedzieć czym Stache nie jest. Z pewnością nie jest filigranowym wycinakiem XC. Choćbyśmy nie wiem jak bardzo chcieli, nie możemy nazwać go fatbikem. Ani fullem enduro nie jest. Sakwiarstwo to nie jego dziedzina. I na pewno nie jest rowerem dirtowym. Ale w przeciwieństwie do rowerów do wszystkiego, Stache ma silną osobowość, zaklętą w pyknicznym karku i bardzo dynamicznych węzłach.


W dzisiejszych, skrajnie wyspecjalizowanych czasach trudno zrozumieć do czego może być Stache, a ja przewrotnie powiem, że Stach może być do wszystkiego, o czym napisałem wcześniej i w każdej z tych dziedzin wywołuje uśmiech na twarzy. Bo Stach to po prostu ikona roweru MTB. Wieeelka ikona i to z wąsami.


Dynamika
Jak na takiego wielkiego kloca, Stachu jest całkiem żwawy. O nadmiernej dynamice podczas napędzania roweru raczej trudno mówić, ale w porównaniu do prawdziwych fatbików jest znacznie lepiej. Wprawdzie zestaw kół waży 5,5 kg, podczas gdy średnio koła 29x2,3” testowane przez bikeBoard ważą 4,6 kg ale jest to i tak o ponad 18% mniej, niż najlżejsze koła fatbika testowanego w bB! Należące, notabene do Treka Farleya i będące nieco na uboczu klasy, bo w rozmiarze 26x3,9”. Nasza waga doskonale zapamiętała też, że znajdujące się w pełnej gotowości bojowej do jazdy, najcięższe koła fata testowanego w naszym laboratorium, ważyły aż 8770 g. Opony Bontrager Chupacabra generują opory toczenia, które są naprawdę miłym zaskoczeniem (…)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 6/2015

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Trek Stache 9 29+
Cena: 15 999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 123 zł
Trek Bikes www.trekbikes.com

Rama: aluminium Alpha Platinum
Rozmiary: 15.5”, 17.5”, 18.5”, 19.5”, 21.5”
Masa kompletnego roweru: 13 040 g
Masa ramy: 2105 g · Masa
przedniego koła: 2500 g
Masa tylnego koła: 2960 g
Przedni widelec: Manitou Magnum 34 Pro, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2050 g)
Piasty / Obręcze: DT Swiss 350 Boost 15x110 mm i 12x148 mm / SunRingle Mulefut 50
Opony: Bontrager Chupacabra TR 29x3.0” (866 g, dętka 386 g)
Korby: SRAM X1 1400 30 z. 175 mm
Łożyska suportu: GXP Pressfit (95 mm)
Kaseta: SRAM XG-1175 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1130
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: SRAM X1 Manetki: SRAM X1
Hamulce: Shimano XT BR/BL-M785, tarcze Shimano SM-RT81 180 mm
Kierownica: Bontrager Rhythm Pro, 750 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Rhythm Pro, 80 mm
Łożyska sterów: FSA IS-2 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kind Shock LEV Integra 150 mm, 31,6x360 mm
Siodełko: Bontrager Evoke RXL, drążone tytanowe pręty Pedały: -

Dodano: 2015-06-02

Autor: Tekst: Piotr Oleksy, współpraca: Maciek Sowa

Tagi: Trek

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory