Trudno w to uwierzyć, ale od premiery modelu Addict minęło już dziewięć lat. W 2007 roku Scott zaprezentował go jako następcę słynnego modelu CR1. Nowa rama ważyła 790 g, co, jak na tamte czasy, było niesamowite. Tym bardziej, że wynik ten uwzględniał już zintegrowany wspornik siodła (!), a cały rower ważył zaledwie 5,9 kg. Scott z dumą ogłosił Addicta najlżejszą szosową konstrukcją dostępną na rynku, czym zapoczątkował wyścig zbrojeń, który trwa do dziś. W kolejnych latach pojawienie się takich konstrukcji jak Trek Emonda SLR, Merida Scultura SL czy Fuji SL przebiło wynik Scotta, chociaż ten nawet z dzisiejszej perspektywy budzi uznanie.


Z Addictem spotkaliśmy się już 2 lata temu, publikując w bB#11-12/2014 test drugiego w hierarchii modelu Team Issue. Dzisiaj przyszło nam sprawdzić wersję znacznie tańszą, zbudowaną na najmniej zaawansowanej ramie. Rodzina Addictów wykorzystuje trzy warianty różniące się zastosowanym włóknem, a co za tym idzie oczywiście masą. Topowa wykonana jest z carbonu HMX SL i według danych producenta razem z widelcem waży 1000 g. Do budowy tej, na której zmontowa no Addicta 20 użyto mniej wyrafinowanych włókien HMF i jest wyraźnie (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 6/2016

Możesz też kupić e-wydanie


Scott Addict 20
Cena: 13 199 zł
Współczynnik bB: 100 g za 182 zł
Scott Sportech Poland www.scott.pl
Rama: carbon HMF IMP Superlight
Rozmiary: XXS, XS, S, M, L, XL, XXL
Masa kompletnego roweru: 7260 g*
Masa ramy: 930 g
Masa przedniego koła: 1090 g
Masa tylnego koła: 1540 g
Przedni widelec: Scott Addict carbon HMF, carbonowa stożkowa rura sterowa (349 g)
Koła: Syncros RP2.0
Opony: Continental Grand Sport Race 700x23C (238 g, dętka 77g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6800 52-36 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano Pressfit SM-BB72-41
Kaseta: Shimano 105 CS-5800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG600-11
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-6800
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-6800-SS
Manetki: Shimano Ultegra ST-6800
Hamulce: Shimano Ultegra ST/BR-6800
Kierownica: Syncros RR2.0, 420 mm
Wspornik kierownicy: Syncros FL2.0, 110 mm
Łożyska sterów: Ritchey PRO 1i1/8”-1i1/4” 
Wspornik siodełka: Syncros FL1.0 Carbon, 27,2x350 mm
Siodełko: Syncross RR2.0, pręty Cr-Mo
Pedały: -

Dodano: 2016-06-16

Autor: Tekst: Paweł Kisielewski, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: szosa, Scott

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory