O nowym triathlonowym modelu Gianta było głośno już od jakiegoś czasu, jednak szczegółów na próżno było szukać. Prezentację modelu Giant Trinity Advanced Pro zaplanowano w najbardziej odpowiednim miejscu i czasie, mianowicie podczas MŚ IM na Hawajach.


Sylwetka triathlonówki wpisuję się w trend wyznaczany przez marki specjalizujące się w tej dziedzinie. Mam na myśli pełną integrację ramy, zarówno pod względem komponentów jak i systemu nawadniania. Widelec został zespolony z mostkiem dla zmniejszenia ilości połączeń oraz nierównych kształtów, przekroje przedniej części roweru mają bardzo małą powierzchnię czołową. Dodatkowo zaprojektowano aerodynamiczny bidon, który idealnie pasuje do kształtu ramy. Tuż za mostkiem znajduje się pojemnik na żele i batony energetyczne, podobnie jak bidon, kształt pojemnika jest perfekcyjnie wpasowany w ramę. Dzięki temu zawodnik nie musi obklejać roweru swoim prowiantem, co wpływa na lepszą aerodynamikę i końcowy wynik na mecie. Istotną sprawą jest zastosowany układ hamulcowy. Przedni został schowany za widelcem natomiast tylny umieszczono w okolicach suportu i dodatkowo otrzymał spoiler, który znacznie poprawia aerodynamikę. Badania Gianta pokazały, że zastosowanie tego elementu pozwala zaoszczędzić 3 Waty przy prędkości 50 km/h. Tylny trójkąt oraz sztyca przypomina poprzednie model Trinity. Górna część rury podsiodłowej jest ustawiona pionowo, natomiast dolna część dokładnie oplata kolo. Zastosowany kokpit Gianta ma duży zakres regulacji, co jest jedną z najważniejszych rzeczy, które powinny być brane pod uwagę przy wyborze roweru. Jarzmo sztycy jest regulowane w płaszczyźnie poziomej, dzięki czemu można ustawić wartości kąta podsiodłowego w przedziale od 74° do 78°. Oczywiście ramę przystosowano zarówno do napędów mechanicznych jak i elektrycznych - najbardziej pasujących do tego roweru pod względem ergonomii.


Żeby otrzymać produkt finalny Giant przetestował ok. 250 różnych konfiguracji ram, a przy projektowaniu prali udział nie tylko inżynierowie, ale również zawodowi triathloniści. Wszystko po to, żeby stworzyć najszybszy rower ze stajni Gainta jaki kiedykolwiek istniał. Patrząc na efekt pracy nie mamy wątpliwości, że nowe Trinity będzie stało na podium licznych zawodów triathlonowyh. Na polskim rynku będą dostępne dwa modele. Trinity Advanced Pro 1 (cena 19 999 zł) oraz Trinity Advanced Pro 2 (cena 14 499 zł).

Dodano: 2015-10-09

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: Giant, triathlon, 2016

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory