Nowy Bronson jest tylko dla prawdziwych mężczyzn. Podobno tylko oni mogą pozwolić sobie na to, żeby jeździć na różowym rowerze. O przepraszam, nie różowym, tylko Kalimotxo.


To drugie pokolenie Bronsonów. Już pierwsze wyrosło na schwał – miało koła 27,5, co wówczas było jeszcze niespodziewanym wybrykiem. Drugi miot okazał się jeszcze większy, a to za sprawą rozmiaru, jaki testowaliśmy – XL. Wielu testerów rozpiętych pomiędzy kierownicą o szerokości 830 mm a siodełkiem jęczało jak rozciągani końmi. Ale jak tylko po redakcji rozeszła się informacja o Bronsonie, stawiło się trzech takich, którzy wyglądali na nim proporcjonalnie. Co nie często im się zdarza. Poprzedni Bronson pojawił się nieco przedwcześnie. Późniejsze zjawienie się standardu Boost oraz wprowadzenie obowiązkowego wewnętrznego prowadzenia pancerzy wymusiło zmiany. I pociągnęły one swoje reperkusje. Nowy Bronson jest cięższy od poprzedniego i w wersji CC jest nieznacznie lżejszy od Nomada C z Vividem. Czy to uzasadnia postęp?


Podjazdy
Pozycja nad monstrualnym sterem jest rozpłaszczona i atakująca, pozwala swobodnie podjeżdżać przeszkody, które na innych rowerach sprawiają trudność. Jeden z naszych wielkich testerów powiedział: Mam wrażenie, jakby środek ciężkości był mocno przesunięty do tyłu albo dupa mi urosła (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2016

Możesz też kupić e-wydanie


Santa Cruz Bronson CC
Cena: 23 000 zł
Współczynnik bB: 100 g za 182 zł
Crazy Crank, www.santacruz-pl.com
Rama: carbon CC · Rozmiary: S, M, L ,XL
Masa kompletnego roweru: 12 690 g*
Masa ramy: 2600 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1870 g
Masa tylnego koła: 2280 g
Przedni widelec: Fox 36 Float 27.5 Fit RC2 Factory Kashima, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2017 g)
Damper: Fox Float X Evol Kashima (416 g)
Piasty / Obręcze: DT Swiss 350 (15 / 12x148 mm) / Easton ARC 27
Opony: Maxxis Minion DHR II 3C Maxx Terra 27,5x2,3” / Maxxis Minion DHR II Exo 27,5x2,3” (800 g)
Korby: SRAM XX1, koronka owalna 28 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP
Kaseta: SRAM XG-1175 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1130
Przerzutka tył: SRAM X01
Manetki: SRAM X01 Trigger
Hamulce: SRAM Guide RSC, tarcze SRAM Centerline 180 mm
Kierownica: Santa Cruz Carbon, 830 mm
Wspornik kierownicy: Race Face Atlas 35, 50 mm
Łożyska sterów: Cane Creek Forty 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Rock Shox Reverb Stealth 150 mm, 31,6 mm
Siodełko: WTB Silverado Team
Pedały: -

Dodano: 2016-05-13

Autor: Tekst: Miłosz Kedracki, zdjęcia: Piotr Staroń

Tagi: Santa Cruz

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach