Tarczówki w rowerach szosowych prawdopodobnie zostaną zalegalizowane i będziemy je mogli oglądać w zawodowym peletonie już niedługo. Pierwsze próby już w sierpniu. Jak zmienią się rowery i czy będą podobne do S3, zobaczymy już niedługo.

Shockblaze zdecydowanie odstaje od kanonu klasycznej szosówki ze stalowych rur, lutowanych na chromowanych mufach. Jest szosówką na dobre nawierzchnie, dla odbiorców lubiących nowoczesne rozwiązania. Jego rama z włókna węglowego UD laminowana jest w technologii Monocoque. Mimo dużego rozmiaru masa ramy jest przyzwoita, zwłaszcza biorąc pod uwagę wzmocnienia pod mocowanie hamulca tarczowego oraz masywne kształty. Wszystkie przewody, włącznie z hydraulicznym, poprowadzono wewnątrz, co niesamowicie chwyta za serce zwolenników futuryzmu. Nawet przewód od przedniego hamulca biegnie w widelcu!

Jazda
Testowaliśmy rozmiar 57 mm, czyli XL, który okazał się być większy niż zakładaliśmy. Rozmiar potęgował długi na 125 mm mostek. Pozycja jaką zająłem na rowerze jest mocno wyciągnięta, ale nie niska, choć główka ramy jest bardzo wysoka (190 mm). Na płaskich odcinkach rower jedzie lekko, niewielkie opory jazdy generowane są przez całkowicie gładkie opony oraz bardzo niską masę, co powoduje, że uzyskiwane prędkości są wysokie. Płaskie odcinki nie są jednak domeną S3 (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 6/2015

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Shockblaze S3 Elite Red 22
Cena: 13 499 zł
Współczynnik bB: 100 g za 188 zł
Polbike www.shockblaze.pl

Rama: carbon monocoque
Rozmiary: XS, S, M, L, XL, XXL
Masa kompletnego roweru: 7170 g
Masa ramy: 1240 g
Masa przedniego
koła: 1140 g
Masa tylnego koła: 1340 g
Przedni widelec: Shockblaze UD Carbon (400 g)
Koła: Novatec CXD
Opony: Schwalbe Ultermo ZX Evolution V-Guard 700x23C (195 g, dętka 101 g)
Korby: SRAM Red 22 50-34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM PressFit 30 (68 mm)
Kaseta: SRAM XG-1190 (11-25) 11-rz.
Łańcuch: SRAM Red 22
Przerzutka przód: SRAM Red 22 Yaw
Przerzutka tył: SRAM Red 22
Manetki: SRAM Red 22
Hamulce: SRAM Red 22, tarcze: Avid G2CS 140 mm
Kierownica: FSA Energy, 440 mm
Wspornik kierownicy: FSA SL-K, 125 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit C-40 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: FSA SL-K, 31,6x350 mm
Siodełko: Fi’zi:k Arione CX
Pedały: -

Dodano: 2015-06-02

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: szosa, Shockblaze

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra