Na stronie producenta superlatywy i jeszcze jedno zaskakujące wyznanie - podobno ten sztywniak jest całkiem niezłym fullem. Jestem „niewiernym Tomaszem” - jak nie przekonam się na własnej skórze, to nie uwierzę. No to rozkręcam tę naszą machinę testową...
Mierzymy, ważymy, wyginamy naciskamy i sprawdzamy. Potem składamy do kupy, jeździmy, wracamy regulujemy i zaczyna się sztafeta naszych testerów, jeden po drugim odbiera sprzęt i jeździ. Potem wyciskamy z nich (testerów) zeznania i znowu jeździmy. Na przykład w góry, urywamy haki przerzutki, zamawiamy nowe, przykręcamy, regulujemy, mierzwimy sobie włosy
i gryziemy palce zastanawiając się, co wynika z danych z labu, co myślą o nim testerzy i jak się to wszystko przekłada na praktykę. Bo jedni testerzy zwracają uwagę na jedne cechy, inni
na inne, a czytelnik też ma różne oczekiwania. A ja tu siedzę po nocy i tkam z tego osnowę. Ale jutro wsiądę jeszcze raz na tego Canona, a w domu powiem, że muszę - taka robota, sorry, do
obiadu mnie nie będzie. Ale to ściema jest, bo za godzinę tekst już pójdzie do korekty.

Pełen test tego roweru znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 1-2/2013 (gdzie kupić). Poniżej znajdziecie pełną specyfikację tego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Cannondale F29 Carbon 3
13 599 zł
Współczynnik bB: 100 g za 130 zł
Rama: carbon Ballistec
Rozmiary: M, L, XL
Rozmiar testowany: L - 480 mm
Baza kół: 1110 mm
Długość tylnego widelca: 440 mm
Długość górnej rury: 625 mm
Wysokość osi suportu: 305 mm
Kąt główki ramy: 70°
Kąt rury podsiodłowej: 72,3°
Masa kompletnego roweru: 10 450 g*
Masa ramy: 1158 g
Masa przedniego koła: 1690 g
Masa tylnego koła: 2433 g
Skok amortyzacji: przód - 90 mm
Przedni widelec: Lefty PBR 90 29 (1714 g z adapterem i mostkiem)
Piasty: Cannondale Lefty/Shimano FH-M525
Obręcze: WTB Frequency i19 Race
Opony: Schwalbe Racing Ralph 29x2.1” (571 g, dętka 150 g)
Korby: SRAM S1000 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM BB30
Kaseta: SRAM PG-1030 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: SRAM X.7
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Avid Elixir 7, tarcze: Avid HS1 180/160 mm
Kierownica: Cannondale C2, 31.8x710 mm
Wspornik kierownicy: Cannondale OPI, 115 mm
Łożyska sterów: Tange HS 1.5”
Wspornik siodełka: Cannondale C2, 27,2x400 mm
Siodełko: Prologo X8
Pedały: -
* masa bez pedałów

Dodano: 2013-02-05

Autor: Tekst: Marcin Wielkiewicz, współpraca: Kuba Chryczyk i Przemek Maciejewski

Tagi: Cannondale, Lefty

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory