To jedna z bardziej oczekiwanych premier w segmencie Xc. Piąta odsłona jednego z najbardziej utytułowanych rowerów świata, który - począwszy od 2006 roku - pozwolił uzyskać dwukrotnie
tytuł mistrza świata, czterokrotnie zatryumfować w pucharze świata i osiągnąć złoty medal olimpijski.
My mieliśmy to szczęście, że za kulisy zaglądnęliśmy jeszcze przed targami dlatego wiedzieliśmy, czego można się spodziewać, a Wy mogliście o tym przeczytać już w poprzednim numerze. Mimo to, choć już go opisywaliśmy, Alma zasłużyła, żeby włączyć ją do naszej prestiżowej TOP15. Projektując nową ramę, inżynierowie najbardziej skupili się na geometrii.

Obniżona została wysokość główki ramy oraz jej przekrok, co zaowocowało bardziej nachyloną pozycją, której oczekują zawodnicy. Jednocześnie złagodzony został kąt główki ramy wpływając na poprawę pewności prowadzenia a zarazem zaostrzony kąt podsiodłowy mający pomagać w transmisji energii. Dla poprawy manewrowości przy niezmienionym rozstawie kół skrócony został tylny trójkąt. Co istotne, nowa Alma została zaprojektowana na dwa rozmiary kół a zastosowanie każdego z nich powiązane zostało z rozmiarem ramy!
Rozmiar S oferowany jest tylko na kołach 27,5”, M w wersji 27,5” oraz 29” a L-XL tylko na kołach 29”. Nowa rama waży 950 g i jak poprzedniczka jest konstrukcją skorupową, ale do jej budowy użyto nowych włókien węglowych. Zmieniona została budowa tylnego trójkąta, dzięki czemu - jak podaje producent - o 15% zwiększyła się jego sztywność boczna przy jednoczesnej znacznej poprawie komfortu jazdy. Nową ramę wyposażono w stożkową główkę ramy, mufę Pressfit, zacisk hamulca umieszczony wewnątrz tylnego trójkąta i wewnętrzne pro-wadzenie napędów (nowy system DCR). Nie ma tylko bezpośredniego mocowania przed-niej przerzutki (prosi praktycznie przestali już jej używać, o czym możecie przeczytać na stronie 12) oraz sztywnej osi tylnego koła. Nowa Alma oferowana będzie w sześciu wersjach osprzętowych.
Topowy LTD wyceniony został na 28 999 zł z napędem SRAM XX1, kołami Mavic Crossmax SLR i amortyzatorem Fox 32 Float CTD Kashima. Najtańsza wersja M50 oferowana będzie za 9499/9999 zł (27,5”/29”) a wyposażona w napęd Shimano Deore/XT, składane koła i widelec Fox 32 Float CTD Fit.

Dodano: 2014-02-28

Autor: Paweł Kisielewski, foto: bikeBoard

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory