Nie jest to jeszcze najdroższy koń z włókna węglowego w selekcji KTM-a, ale już ze względu na sam wygląd nie można przejść obok niego obojętnie.


Kolorystyka pozytywnie nastraja do jazdy. Kultowy i przez wszystkich rozpoznawalny oranż jest nie do podrobienia. Błękit sprytnie wpleciony w wykończenia gripów szybkozamykacz siodła, podkładki kiery i logo dają wrażenie tak świeże, że po prostu chce się jechać. Pancerze ukryte w ramie potęgują doznanie opływowości i dopracowania. Widać, że Austriacy spędzili wiele czasu nad wykończeniem detali roweru. A to tylko model „budżetowy”.


Geometria i podjazdy
Aera w rozmiarze L, nawet dla wzrostu średniego, 170–175 cm, leży jak ulał. Górna rura nie jest zbyt długa, jak na L-kę, ale pozwala się rozciągnąć komuś w rozmiarze M i to bardzo wygodnie. Testerzy raportowali; jak na eLkę ma bardzo zwartą budowę, wygląda jakby był mniejszy. Górna rura schodzi agresywnie w podsiodłówkę, więc zapewnia spory przekrok. Wygląda to super, a funkcjonalnie jest jeszcze lepiej. To pozory, ponieważ rozstaw osi wynosi aż 1100 mm. Nawet przy bardziej wysuniętej sztycy u wyższej osoby, nie będzie problemu z podjazdem. Rzut środka ciężkości znajdzie się przed śladem tylnej opony. Ten rower jest mocno osadzony na ziemi. Jakość podjazdów w wykonaniu Aery jest wzorowa i w raportach też jesteśmy zgodni: rower bardzo dobrze pokonywał strome podjazdy, nie podbijał przodu i jechał po wytyczonej linii. Niewiele modeli pozwala na to bez specjalnych zabiegów – wyciągania podkładek lub obracania mostka. W KTM-ie osiągnięto to, jak gdyby nigdy nic, dlatego pod bardzo strome p odjazdy jechał łatwo jak po „bułki” (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2015


Możesz też kupić e-wydanie

KTM Aera 29 Comp
Cena: 7 399 zł
Współczynnik bB: 100 g za 65 zł
Bikershop www.ktm-bikes.pl

Rama: carbon
Rozmiary: 43, 48, 53 cm
Masa kompletnego roweru: 11 460 g3
Masa ramy: 1300 g
Masa przedniego koła: 1890 g
Masa tylnego koła: 2510 g
Przedni widelec: Rock Shox Recon Gold TK 29” Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1918 g)
Piasty / Obręcze: Shimano Derore HB-618 (15 mm) i FH-M615 / Mavic XM 319 Disc
Opony: Schwalbe Rocket Ron Evolution Liteskin 29x2,25” (570 g, dętka 178 g)
Korby: Shimano Deore FC-M612 40-30-22 (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 (95 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG50-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG54
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M611
Przerzutka tył: Shimano XT RDM781
Manetki: Shimano Deore SL-M610
Hamulce:Shimano Deore BL/BR-M615, tarcze Shimano SM-RT64 180 mm
Kierownica: KTM Team 2X Flat, 700 mm
Wspornik kierownicy: KTM Team, 100 mm
Łożyska sterów: KTM Team 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: KTM Team, 27,2x400 mm
Siodełko: Selle Italia X1 Flow
Pedały: -

Dodano: 2015-09-08

Autor: Tekst: Michał Urbankowski

Tagi: KTM

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory