Rower marzeń - chyba każda pasja w dużej mierze opiera się na marzeniach, w których nie ważne są takie błahostki, jak astronomiczna cena czy koszty serwisowania...

 - <p><strong>CANNONDALE SCALPEL SI BLACK INC.</strong></p>
<p>To bodajże najdroższa seryjna maszyna MTB na rynku. Ale nie to
zdecydowało o zaliczeniu jej w poczet moich rowerów marzeń.
Pojawienie się tu Scalpela Si podyktowane było przede wszystkim
właściwościami użytkowymi. Po prostu odkąd z niego zsiadłem,
doszedłem do wniosku, że to najlepiej jeżdżący full XC na rynku.
Kluczem do sukcesu jest integracja poszczególnych elementów
składowych, ale przede wszystkim praca zawieszenia. Wahacz nie jest
łożyskowany i pracuje dzięki elastyczności włókien węglowych.
Łożyskowana jest prowadnica dampera zwieszona pod górną rurą i
główna oś obrotu przy suporcie. Sprawia to, że nawet podczas
intensywnej jazdy otwarta zawiecha praktycznie nie ugina się. Ma to
ogromny wpływ na efektywność jazdy w warunkach wyścigowych, gdyż
element ten bierze na siebie uderzenia wytrącające z linii.
Zachwyciła mnie niezwykła precyzja prowadzenia nawet w
najtrudniejszym terenie.</p>

CANNONDALE SCALPEL SI BLACK INC.

To bodajże najdroższa seryjna maszyna MTB na rynku. Ale nie to zdecydowało o zaliczeniu jej w poczet moich rowerów marzeń. Pojawienie się tu Scalpela Si podyktowane było przede wszystkim właściwościami użytkowymi. Po prostu odkąd z niego zsiadłem, doszedłem do wniosku, że to najlepiej jeżdżący full XC na rynku. Kluczem do sukcesu jest integracja poszczególnych elementów składowych, ale przede wszystkim praca zawieszenia. Wahacz nie jest łożyskowany i pracuje dzięki elastyczności włókien węglowych. Łożyskowana jest prowadnica dampera zwieszona pod górną rurą i główna oś obrotu przy suporcie. Sprawia to, że nawet podczas intensywnej jazdy otwarta zawiecha praktycznie nie ugina się. Ma to ogromny wpływ na efektywność jazdy w warunkach wyścigowych, gdyż element ten bierze na siebie uderzenia wytrącające z linii. Zachwyciła mnie niezwykła precyzja prowadzenia nawet w najtrudniejszym terenie.



 - <br />
<strong>BIANCHI L’EROICA</strong><br />
<br />
Tytułowa L’Eroica to wyścig przeznaczony dla rowerów zabytkowych.
Rozgrywany jest od 1997 roku, a jego pomysłodawcą jest Giancarlo
Brocci. Główne zawody rozgrywane są w najpiękniejszym miejscu na
świecie dla kolarzy, czyli w Toskanii. Trasa wytyczona jest po
niezwykle malowniczych szutrowych drogach. Po niemal 20 latach
istnienia tego niezwykle klimatycznego wyścigu, fani mogą wybierać
edycje rozgrywane na całym świecie – od Japonii, przez Południową
Afrykę, po Kalifornię. Specjalne przepisy mówią, że można na nich
wystartować wyłącznie rowerem wyprodukowanym przed 1987 r., a jeśli
ma on przerzutki, to sterować nimi można wyłącznie za pomocą
łopatek mocowanych do ramy. Kłopot w tym, że chętnych do
uczestnictwa w tych festiwalach celebrujących klasyczne rowery,
wino i toskańskie jedzenie jest coraz więcej, w przeciwieństwie do
zabytkowych rowerów. Bianchi i Campagnolo ma jednak specjalne
zezwolenie na udział repliki. Jej rama bazuje na Specialissimie z
1952 roku wykonanej z rur Columbus Zona na mufach. Emalia w kolorze
celeste i chromowane końcówki widelców korespondują ze specjalnej
edycji polerowanymi przerzutkami Campagnolo z logotypami z
epoki.<br />


BIANCHI L’EROICA

Tytułowa L’Eroica to wyścig przeznaczony dla rowerów zabytkowych. Rozgrywany jest od 1997 roku, a jego pomysłodawcą jest Giancarlo Brocci. Główne zawody rozgrywane są w najpiękniejszym miejscu na świecie dla kolarzy, czyli w Toskanii. Trasa wytyczona jest po niezwykle malowniczych szutrowych drogach. Po niemal 20 latach istnienia tego niezwykle klimatycznego wyścigu, fani mogą wybierać edycje rozgrywane na całym świecie – od Japonii, przez Południową Afrykę, po Kalifornię. Specjalne przepisy mówią, że można na nich wystartować wyłącznie rowerem wyprodukowanym przed 1987 r., a jeśli ma on przerzutki, to sterować nimi można wyłącznie za pomocą łopatek mocowanych do ramy. Kłopot w tym, że chętnych do uczestnictwa w tych festiwalach celebrujących klasyczne rowery, wino i toskańskie jedzenie jest coraz więcej, w przeciwieństwie do zabytkowych rowerów. Bianchi i Campagnolo ma jednak specjalne zezwolenie na udział repliki. Jej rama bazuje na Specialissimie z 1952 roku wykonanej z rur Columbus Zona na mufach. Emalia w kolorze celeste i chromowane końcówki widelców korespondują ze specjalnej edycji polerowanymi przerzutkami Campagnolo z logotypami z epoki.


 - <p><br />
<strong>TREK SLASH RSL</strong></p>
<p><br />
W Ameryce wszystko jest większe. Koła też, a Slash jest drugim
przedstawicielem gatunku enduro na kołach 29”. Sprzęt stworzony
jest tylko w jednym celu, do wygrywania. Opatentowane zawieszenie z
systemem ABP pozostaje aktywne nawet podczas hamowania, a
regulowana geometria Mino Link zmienia kąt główki o 0,5 stopnia i
wysokość suportu o 10 mm. Więc albo mamy pocisk na kręte trasy,
albo czołg do rozjechania każdego konkurenta. Rower przyjmie nawet
opony o szerokości 2,6”, więc „plusy” stają się fanaberią. Napęd
SRAM X01 Eagle z potężnym zakresem przełożeń pozwoli wjechać
wszędzie. Takie detale jak węglowa rama i zawieszenie Foxa są już
oczywiste.</p>


TREK SLASH RSL


W Ameryce wszystko jest większe. Koła też, a Slash jest drugim przedstawicielem gatunku enduro na kołach 29”. Sprzęt stworzony jest tylko w jednym celu, do wygrywania. Opatentowane zawieszenie z systemem ABP pozostaje aktywne nawet podczas hamowania, a regulowana geometria Mino Link zmienia kąt główki o 0,5 stopnia i wysokość suportu o 10 mm. Więc albo mamy pocisk na kręte trasy, albo czołg do rozjechania każdego konkurenta. Rower przyjmie nawet opony o szerokości 2,6”, więc „plusy” stają się fanaberią. Napęd SRAM X01 Eagle z potężnym zakresem przełożeń pozwoli wjechać wszędzie. Takie detale jak węglowa rama i zawieszenie Foxa są już oczywiste.



 - <br />
<strong>TREK EMONDA SLR 10 RSL</strong><br />
Na tym rowerze w wyścigu pod patronatem UCI nie wystartujesz. Jest
za lekki. Trek włożył do obłędnie lekkiej ramy wszystkie swoje
najlżejsze asy z obu rękawów. Ważący 690 g kręgosłup roweru w
rozmiarze 56 cm wykonano z włókien OCLV 700. Przykręcono do niego
najlżejsze komponenty Bontragera, w tym nowe koła pod szytki Aeolus
XXX SL i hamulce direct mount Speed Stop. Kierownicę i mostek
złączono w jedność pod nazwą XXX. Siodło z węglowymi prętami
mocowane jest na nakładce Ride Tuned. Sztycy brak. Pozbyli się
nawet cięgien i kabli sterowania przerzutkami, montując grupę SRAM
Red eTap, a samą korbę osadzili na ceramicznych łożyskach.<br />


TREK EMONDA SLR 10 RSL
Na tym rowerze w wyścigu pod patronatem UCI nie wystartujesz. Jest za lekki. Trek włożył do obłędnie lekkiej ramy wszystkie swoje najlżejsze asy z obu rękawów. Ważący 690 g kręgosłup roweru w rozmiarze 56 cm wykonano z włókien OCLV 700. Przykręcono do niego najlżejsze komponenty Bontragera, w tym nowe koła pod szytki Aeolus XXX SL i hamulce direct mount Speed Stop. Kierownicę i mostek złączono w jedność pod nazwą XXX. Siodło z węglowymi prętami mocowane jest na nakładce Ride Tuned. Sztycy brak. Pozbyli się nawet cięgien i kabli sterowania przerzutkami, montując grupę SRAM Red eTap, a samą korbę osadzili na ceramicznych łożyskach.


 - <p><br />
<strong>SPECIALIZED S-WORKS STUMPJUMPER FSR 29<br /></strong></p>
<p>38 999 złotych, tyle kosztuje. Można za to kupić nowy samochód w
salonie. Ale jak jeździsz Porsche, to wiesz, że więcej trzeba
dołożyć za ceramiczne hamulce, które dorzuciłeś do pakietu, żeby
nie było obciachu na skrzyżowaniu. Rama i wahacz wykonane z
najwyższych i najdroższych włókien FACT 11m mają zintegrowany
magazynek SWAT. Plecak nie jest ci już potrzebny. Skuwacz łańcucha
ukryty w rurze sterowej sprawia, że potrzebujesz tylko małego
multitoola – zamocujesz go pod koszykiem bidonu. Ilość węgla może
przyprawić o zawrót głowy.</p>


SPECIALIZED S-WORKS STUMPJUMPER FSR 29

38 999 złotych, tyle kosztuje. Można za to kupić nowy samochód w salonie. Ale jak jeździsz Porsche, to wiesz, że więcej trzeba dołożyć za ceramiczne hamulce, które dorzuciłeś do pakietu, żeby nie było obciachu na skrzyżowaniu. Rama i wahacz wykonane z najwyższych i najdroższych włókien FACT 11m mają zintegrowany magazynek SWAT. Plecak nie jest ci już potrzebny. Skuwacz łańcucha ukryty w rurze sterowej sprawia, że potrzebujesz tylko małego multitoola – zamocujesz go pod koszykiem bidonu. Ilość węgla może przyprawić o zawrót głowy.



 - <br />
<strong>SCOTT SCALE RC 900 SL</strong>&nbsp;<br />
&nbsp;<br />
Ten rower zawsze czeka na odpowiednie warunki w boksie Nino
Schurtera. Bo choć zdobył on swój najważniejszy medal tego sezonu
na Sparku, to Scale pozostaje rowerem marzeń na bardziej
naturalnych trasach z dużą deniwelacją np. takich jak w Albstadt.
Niesamowita jest nowa rama, przy której projektowaniu inżynierowie
przesunęli granice możliwości, budując cudo o masie 845 g. To
według naszej wiedzy najlżejsza obecnie produkowana rama MTB na
rynku. Wykonana z carbonu o nazwie HMX-SL, który jest kombinacją
włókien o różnym module sztywności, żeby zachować sztywność i
wytrzymałość bez utraty wartości absorpcji drgań.<br />
&nbsp;<br />
&nbsp;<br />


SCOTT SCALE RC 900 SL 
 
Ten rower zawsze czeka na odpowiednie warunki w boksie Nino Schurtera. Bo choć zdobył on swój najważniejszy medal tego sezonu na Sparku, to Scale pozostaje rowerem marzeń na bardziej naturalnych trasach z dużą deniwelacją np. takich jak w Albstadt. Niesamowita jest nowa rama, przy której projektowaniu inżynierowie przesunęli granice możliwości, budując cudo o masie 845 g. To według naszej wiedzy najlżejsza obecnie produkowana rama MTB na rynku. Wykonana z carbonu o nazwie HMX-SL, który jest kombinacją włókien o różnym module sztywności, żeby zachować sztywność i wytrzymałość bez utraty wartości absorpcji drgań.
 
 


 - <strong>YETI SB5+<br /></strong><br />
Na Eurobike Yeti pokazał rower, na który wszyscy czekali jeszcze od
zimy. Maszynę na wielkie góry, gdzie brak przyczepności i
deprywacja tlenowa zabija. Zmiany względem poprzednich wersji nie
są rewolucyjne i nawiązują do pozostałych rowerów w kolekcji. Zatem
także ten dreambike pojawi się w wersji dla perskich książąt – Turq
z większą ilością włókien o wysokim modulusie oraz Carbon dla
zwykłych dentystów i prawników, stworzony ze zwykłego
carbonu.<br />

YETI SB5+

Na Eurobike Yeti pokazał rower, na który wszyscy czekali jeszcze od zimy. Maszynę na wielkie góry, gdzie brak przyczepności i deprywacja tlenowa zabija. Zmiany względem poprzednich wersji nie są rewolucyjne i nawiązują do pozostałych rowerów w kolekcji. Zatem także ten dreambike pojawi się w wersji dla perskich książąt – Turq z większą ilością włókien o wysokim modulusie oraz Carbon dla zwykłych dentystów i prawników, stworzony ze zwykłego carbonu.


 - <strong>LIGHTWEIGHT RIDE<br /></strong><br />
Rahmenbau in Deutschland to nazwa z mottem przyświecającym jego
powstawaniu - ramy produkowanej w Niemczech. Istotniejszym wydaje
się fakt, że Lightweight ma zamiar zautomatyzować proces
produkcyjny w przeciwieństwie do najpopularniejszej metody ręcznego
układania carbonowych formatek w formach. Lightweight powraca tym
samym do idei budowy ram systemem tube-to-tube z gotowych
elementów. Poprzez unifikację elementów i sposobu ich wytwarzania
ma to dać gotowy produkt o wysokich parametrach za niższą cenę.
Pierwsze egzemplarze mają być dostępne w sprzedaży jesienią
przyszłego roku<br />

LIGHTWEIGHT RIDE

Rahmenbau in Deutschland to nazwa z mottem przyświecającym jego powstawaniu - ramy produkowanej w Niemczech. Istotniejszym wydaje się fakt, że Lightweight ma zamiar zautomatyzować proces produkcyjny w przeciwieństwie do najpopularniejszej metody ręcznego układania carbonowych formatek w formach. Lightweight powraca tym samym do idei budowy ram systemem tube-to-tube z gotowych elementów. Poprzez unifikację elementów i sposobu ich wytwarzania ma to dać gotowy produkt o wysokich parametrach za niższą cenę. Pierwsze egzemplarze mają być dostępne w sprzedaży jesienią przyszłego roku


 - <br />
<strong>AX-LIGHTNESS AX VIAL EVO XC<br /></strong><br />
Marka kilkukrotnie była nagradzana za swoje projekty szosowych
konstrukcji. Tuż po premierze niezwykle lekkiej ramy MTB,
ax-lightness zwyciężyła w konkursie Eurobike na rower MTB. Choć nie
znamy kryteriów wyboru, podejrzewamy, że jednym z decydujących był
ten, że to rower górski, który według przepisów UCI zbliża się do
limitu legalności szosówki! Zastosowana rama należy do jednej z
najlżejszych ram MTB na rynku, ważąc – w zależności od rozmiaru –
nawet 870 g. Także i pozostałe elementy – sztyca, siodło, mostek i
kiera – to komponenty ax–lightness, także dzięki nim ciężar
gotowego do walki roweru w rozmiarze L wynosi 6,9 kg.<br />
<br />
Ceny zaczynają się od 9 tys. EUR, a w wyborze ma pomóc fakt, że
rama i komponenty są ręcznie tworzone w Niemczech.<br />


AX-LIGHTNESS AX VIAL EVO XC

Marka kilkukrotnie była nagradzana za swoje projekty szosowych konstrukcji. Tuż po premierze niezwykle lekkiej ramy MTB, ax-lightness zwyciężyła w konkursie Eurobike na rower MTB. Choć nie znamy kryteriów wyboru, podejrzewamy, że jednym z decydujących był ten, że to rower górski, który według przepisów UCI zbliża się do limitu legalności szosówki! Zastosowana rama należy do jednej z najlżejszych ram MTB na rynku, ważąc – w zależności od rozmiaru – nawet 870 g. Także i pozostałe elementy – sztyca, siodło, mostek i kiera – to komponenty ax–lightness, także dzięki nim ciężar gotowego do walki roweru w rozmiarze L wynosi 6,9 kg.

Ceny zaczynają się od 9 tys. EUR, a w wyborze ma pomóc fakt, że rama i komponenty są ręcznie tworzone w Niemczech.


 - <strong>LIV HAIL ADVANCED</strong>&nbsp;<br />
&nbsp;<br />
Kobiety szukające topowej maszyny enduro nie muszą już spoglądać na
węglowe cudeńka dla facetów. Liv specjalnie dla nich stworzył Hail
Advanced. Pierwsze rasowe enduro specjalnie dla kobiet. Przedni
trójkąt z włókna węglowego połączony z aluminiowym wahaczem za
pomocą przekonstruowanego zawieszenia Maestro o skoku 160 mm da nie
tylko komfort, ale i prędkość, która zaskoczy niejednego gościa. O
dostępność tego cacuszka trzeba pytać dystrybutora, ponieważ jest
tak unikalny, jak butik Louboutin...<br />
&nbsp;<br />

LIV HAIL ADVANCED 
 
Kobiety szukające topowej maszyny enduro nie muszą już spoglądać na węglowe cudeńka dla facetów. Liv specjalnie dla nich stworzył Hail Advanced. Pierwsze rasowe enduro specjalnie dla kobiet. Przedni trójkąt z włókna węglowego połączony z aluminiowym wahaczem za pomocą przekonstruowanego zawieszenia Maestro o skoku 160 mm da nie tylko komfort, ale i prędkość, która zaskoczy niejednego gościa. O dostępność tego cacuszka trzeba pytać dystrybutora, ponieważ jest tak unikalny, jak butik Louboutin...
 


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory