Flagowy full przeznaczony do XC/XCM z carbonowo-aluminiową ramą prezentuje się świetnie. W odróżnieniu od zeszłorocznej kolekcji, testowy model jeździ na kołach 650b.

Ciśniemy pod górę
Żeby wyłuskać jak najwięcej sportowych cech KTM-a, obróciłem mostek na minus i wyciągnąłem podkładki. Pierwsze kilometry przejechane w terenie pokazały, że nawet w najniższej konfiguracji pozycja jest wygodna i przeciętnie wyciągnięta. Pokonywanie długich dystansów jest komfortowe i przyjemne. Na płaskich i długich odcinkach jest całkiem nieźle. Bardzo stromy kąt podsiodłowy pozwala rozkręcić rower do kadencji ok. 90 obr./min. Na trudnych podjazdach nie trzeba blokować widelca, a po zablokowaniu nawet na asfaltowych wzniesieniach pokonywanych na stojąco jest dostatecznie twardo, mimo że Fox nie posiada klasycznej blokady. Niestety z damperem jest trochę gorzej, nawet po przekręceniu pokrętła do położenia Climb, na twardym podłożu i przy agresywnym pedałowaniu tylny wahacz lekko pracuje, co tworzy mały dysonans między twardym widelcem i znacznie podatniejszym tyłem. Masa kompletnego roweru to bez mała 12,5 kg. Jak na rower XC/XCM to sporo. Z tym, że my nie postrzegamy tego Scarpa jako ściganckiej maszyny XC. Z każdego grama roweru zrobiono świetny użytek i korzystamy z nich na zjazdach. Jednak maraton wygrywa się na podjazdach, a Scarp w tym punkcie nie jest (...)

Pełen tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 6/2014 (gdzie kupić)

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu.

KTM Scarp 27 Elite
Cena: 12 999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 106 zł
Rama: carbon monocoque
Rozmiary: 43, 48, 53 cm
Rozmiar testowany: 480 mm
Baza kół: 1114 mm
Długość tylnego widelca: 438 mm
Długość górnej rury: 575 mm
Wysokość osi suportu: 315 mm
Wysokość kierownicy: 1005 mm / 985 mm (mostek na plus/minus w tym 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 69,7°
Kąt rury podsiodłowej: 75°
Masa kompletnego roweru: 12 340 g*
Masa ramy: 2595 g (bez damper) 3230 g. (łożyska pakietu, hamulec tył, damper)
Masa przedniego koła: 1720 g
Masa tylnego koła: 2270 g
Skok amortyzacji: Przód – 100 mm, tył – 105 mm
Przedni widelec: Fox Float 32 CTD 27.5 O/C Evolution Series, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1810 g)
Damper: Fox Float CTD Boostvalve Performance Series (250 g)
Koła: DT Swiss M 1900 27,5 TL Spline (osie: 15 mm / 12x142mm)
Opony: Schwalbe Rocket Ron Evo TLR 27,5x2,25” (510 g, dętka: 140 g)
Korby: Shimano SLX FC-M672 40-30-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 (90 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG62-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG75
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M671
Przerzutka tył: Shimano XT RD-786
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Shimano SLX BL/BR-M675 , tarcze: Shimano SM-RT66 180 mm
Kierownica: KTM Team HB-FB22 31,8x700 mm
Wspornik kierownicy: KTM Team KT-5 100 mm
Łożyska sterów: KTM Team 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: KTM Team SP-719 30,9x400 mm
Siodełko: Selle Itallia SL XC Flow
Pedały: Shimano PD-M520
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-06-06

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: KTM, full, 27,5"

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory