Linia ramy jak w klasycznej łodzi motorowej, a schowanie wszystkich pancerzy w jej wnętrzu tylko potęguje wrażenie czystości aerodynamicznej. Mistral zachęca do dynamicznej jazdy, dlatego regulowany mostek zdecydowanie ustawiłem na płasko. Pozycja lekko się wyciąga, pozwalając mocniej cisnąć na pedały. W sterowaniu rower jest stabilny i przyjemnie przewidywalny w zakrętach. 21-biegowy napęd Shimano ma zakres przełożeń dostatecznie szeroki, aby każdy mógł pokonać miejskie wzniesienia lub przegonić tramwaj, a jakość zmiany biegów mile mnie zaskoczyła. Opony, jak na rower miejski, są wąskie. Dzięki nim Mistral wprawdzie mknie bardzo lekko, trzeba jednak uważać, bo łatwo „wchodzą” w podłużne szczeliny torowisk. Amortyzator Suntour jest bardzo czuły w początkowej fazie skoku niwelując najdrobniejsze nierówności. Siodło wygląda na wygodniejsze niż jest w rzeczywistości, po pewnym czasie jego miękkość męczy. Rower nie ma oświetlenia, dynamo i lampki zepsułyby design. Dyskretne lampki bateryjne będą optymalnym rozwiązaniem.

Pełen tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 9/2013 (gdzie kupić)

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia

Romet Mistral
Cena: 1499 zł
Współczynnik bB: 100 g za 9,90 zł
Rama: aluminium 6061 T6
Rozmiary: 21”
Masa kompletnego roweru: 15 220 g*
Przedni widelec: Suntour NEX-P, skok 63 mm
Piasty: Joytech
Obręcze: Saiko X 350
Opony: Schwalbe Spicer 700x30C
Korby: Shimano FC-M131 48-38-28 z. (170 mm)
Kaseta: Shimano MF-TZ21 (14-28) 7-rz.
Łańcuch: KMC Z72
Przerzutka przód: Shimano TX-51
Przerzutka tył: Shimano Altus RD-M310
Manetki: Shimano ST-EF65-7R
Dźwignie hamulcowe: Shimano ST-EF65-7R
Hamulce: Promax TX123D
Kierownica: stalowa, 25,4x580 mm
Wspornik kierownicy: regulowany, 100 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”
Wspornik siodełka: Zoom SP-371, amortyzowany, 27,2x300 mm
Siodełko: Selle Royal Freeway
Pedały: Union, antypoślizgowe
Wyposażenie dodatkowe: błotniki SKS, regulowana (bez użycia narzędzi), nóżka, dzwonek

Dodano: 2013-09-16

Autor: Tekst: Paweł Kisielewski, Jacek Wejster, Piotr Oleksy, foto: Jacek Wejster

Tagi: Romet, miasto

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory