Aluminiowy hardail za około 4,5 tys zł to jak elita men na średnim dystansie - najbardziej wyrównany poziom i największe chęci na zwycięstwo. W tym zakresie cenowym można wymagać specjalistycznego roweru z silną osobowością dostosowaną do rozmaitych potrzeb odbiorców. Nie wszyscy chcą (i potrzebują) rasowego ścigacza.
W naszym teście porównujemy 22 rowery różnych marek. Znalazły się wśród nich lepiej dopasowane do potrzeb cięższych riderów albo inne, optymalne dla lekkich i drobnych użytkowników obojga płci. Są rowery ewidentnie lepsze na szutrach i są takie, których pełen potencjał najlepiej będzie można dostrzec na krętych i technicznych ścieżkach.
Pokazujemy rowery z odchyłem turystycznym i takie, które najlepiej spisują się z numerem startowym na kierownicy.

Pełny artykuł z testem 22 rowerów znajdziecie w bikeBoard 4/2014

Poniżej krótka charakterystyka, specyfikacja jednego z testowanych rowerów oraz dodatkowe zdjęcia.

Dema Auron 7.0
Przemyślana geometria najlepiej sprawdzi się w górach na szybkich, szutrowych trasach. Przyzwoita masa roweru i kół (drugie najlżejsze 29” w teście!) oraz bardzo dobrze dobrane dla 29era przełożenia, pozwolą zrobić wszystkie trasy Słowacji, ale i oczywiście Beskidów i Sudetów. Seryjnie wyposażony w cechy niezbędne do amatorskiego ścigania ze zdalną blokadą i hydraulicznymi tarczówkami. Właściwie wolelibyśmy tylko szerszą o 4 cm kierownicę. Jedno, czego potrzebujesz, to odpowiedni wzrost: dostępne są tylko dwa rozmiary.

Sprawdź rowery tej marki, tańsze, droższe i porównywalne na innych rozmiarach kół w katalogu on-line 2014

Dema Auron 7.0,
cena: 4199 zł
Rama: aluminium 6061 T6 podwójnie cieniowane
Rozmiary: 18”, 20” (testowany)
Masa kompletnego roweru: 12 960 g
Masa ramy: 1970 g
Masa przedniego koła: 2100 g
Masa tylnego koła: 2710 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox XC32 TK 29 Solo Air, aluminiowa rura sterowa (2120 g)
Piasty: Novatec D341 / D342 GCC
Obręcze: WTB Speed i19 Disc
Opony: Maxxis Ikon 29x2,2” (640 g, dętka: 170 g)
Korby: FSA Gamma Drive 44-3222 z.
Łożyska suportu: FSA MegaExo BB-1000 (68 mm)
Kaseta: SRAM PG-1030 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: FSA CN-910
Przerzutka przód: SRAM X.7
Przerzutka tył: SRAM X.7
Manetki: SRAM X.7
Hamulce: Avid Elixir 1
Tarcze: Avid G2CS 180 / 160 mm
Kierownica: Extend Elite Flat, 31.8x680 mm
Wspornik kierownicy: Extend Elite, 110 mm
Łożyska sterów: FSA ZS-4D 1i1/8”
Wspornik siodełka: Extend Elite, 31.6x350 mm
Siodełko: San Marco Era Dynamic
Pedały: VP 971-A

Zobacz całą kolekcję DEMA 2014

Dodano: 2014-04-08

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory